Assalamualaikum semua, ekekekeke....
tak ada perkembangan baru puntapi baru-baru ni my best friend kawin dengan org johor segamat.... aku sebagai kawan kena la tolong apa yang patut kan... hehehehehe ... kalau dah nama kenduri kan, banyak keje nak kena buat... jadi ada lah serba sikit pic yang aku sempat snap, tak ada la banyak pun.. dua tiga keping jer....!!
Rama-Rama Kecil adalah duniaku, Dunia fantasi harianku (^_^) dunia impianku, yang aku harap akan menjadi kenyataan (^_^)
Khamis, 30 Mei 2013
Jumaat, 3 Mei 2013
cinta itu tawa dan air mata
Sekali lagi mata aku sangat sukar untuk di lelapkan..entah mengapa aku merasa mcm ni..seakan aku hilang di dalam keriuhan jutaan manusia..seakan sunyi walau di kelilingi manusia yg pelbagai ragam dan karenah..aku sendiri tak pasti aku di mana..adakah aku masih bermimpi...kdg2 bila sendiri kisah lama mula terlayar di tubir mata..mengingat kembali akan kisah lama dulu..jauh di suduhati aku harap bhawa masa tak kan pernah berlalu kerana aku takut di tinggalkan dan tercicir di belakang tanpa ada yg sedar bahawa aku ini wujud dan bukan bayang2... Selalu aku ingatkan pd diri agar jadikan kisah lalu sbg tauladan dan panduan unt masa hadapan, mamun tatkala aku. Melalui dan merentasi masa hadapan, semuanya hilang seiring hilangnya jejak ku yg lama..membuatkan aku terpbjsa menghadapi kisah ygsama buat ke dua kalinya...jauh di sudut hati aku rindukannya..namunaku harus fahami bhawa dia setapak di hadapanku, dan tak mungkin aku dapat menyainginya..lantas aku tetap ketinggalan di belakang.. Aku sepatotnya meneruskan hdup, tanpa mengganggu kehidupannya yg sudah jauh lebih baik..mungkin aku harus membiarkan dia dgan kehdupannya..jauhnya dia unk ku gapai..lupakanlah, lupakanlah, lupakanlah segalanya duhai hati...biarkanlah dia bahagia, usah di ganggu lagi..janganlah kau ikutkan hatimu wahai hati...dia dah pun bhagia dgan khdupan dia...jganlah kau menjadi penghalangnya...mungkin aku tak akan ada laman sosial yg bernama tagged lagi..laman yg telah menemukan aku dgan nya..laman yg bg aku suatu yg akan ku jadikan kenangan...aku seakan ingin mencuba hdup di bwah tempurung..menjadi insan yg tak tau apa pun... Di sebalik kegembiraan perkahwinan teman baik ku yg bkal tibe, terselit juga di sudut hati kesedihan yg tak mungkin dapat di fahami oleh sesiapa...kenapa aku mcm ni? Kenapa org lain dapat teman yg di impikan? Kalau ak yg kawin nanti, selebar itu kah senyumanku? Atau e dukaan yg melanda? Walau apa pun aku tetap teruja untk membantu unt dapatkan apa yg my bff nak..ak harap perkahwinan dia nanti akan menjadi kisah yg di kenang dan bhagia.. Tentang aku, ku cmpak kan ke tepi..jika dh tak ada pilhan, ckuplah sekadar yg wajib sahaja..bahagia? Biarlah Allah saja yg tentukan..pilhan mgkin dah tak ada unt aku.. Namun unt yg di luar sana, ak doakan kalian beroleh cinta hati dan cinta sejati...jangan jadi seperti aku...apa nak jadi? Sambil mengarang air mata ini gugur setikik demi setitik, mewakili esedihan yg cube d tanggung.. Aku hanya mampu teruskan hdup, hdup dgan apa adanya..hdup dlam kenangan agar tak di lupakan walau di dalam sebuah ingatan...jauh aku berfikir ya Allah..terlalu bnyak yg aku minta ya Allah..tapi kau berilah apa yg baik untuk ku ini... Niat unt lelapkan mata tegendala dgan hadirnya titisan hangat ini..memaksa aku memeluk bntal mencari semula semangat yg hampir tiada... Kau lindungi semua insan yg aku sayangi ya Allah, Amin
Rabu, 1 Mei 2013
miss him
Mata tak dapat kulelapkan, mcm2 menda yg berlegar di fikiran..miss him so much..sampai termimpi2 tentang dia semalam..adakah kalau aku lelapkan mata, ak akan mimpikan dia lagi..??? Entahlah...dah biasa ada, bila tak ada, mgkin agak berbeza dan janggal...pa pun, all the best...
Selasa, 30 April 2013
30/4/13
Hari yg membosankan..hanya duduk di rumah je tak pgi mana pun..tp pdtang ni alhamdulillah aku keluar dan uruskan hal pinjaman mara 2..syukur alhamdulillah semua dah selesai.. Suma pinjaman dah hbis..dah tak perlu nk fikir lg dah..plan menda laen pulak...hari ni cuma mendung aku fikir tp ujan jugak akhrnya... Malam ni pulak x pasal2 aku kena tumbuk dgan miaw yg kecik n otai ni..boleh pulak dia pi tmbuk muka aku, mau berair n nangis air mata darah aku..pedh jgan d kenang la..geram tol la..aku cepuk2 br tau nanti...buatnya rbun mata, naya ja... Huhu yey mlm ni goreng daging burger..huhuhu daging je la pun, roti dgan sayur aku x brkenan..hahaha..alhamdulillah dia dh ok, hdup pn mcm dah ok, hepi je..lega jugak ak dgar..semoga dia bhagia dgan hdup bru di tempat bru...aku doakan yg trbaek untk dia...mgkin aku pun harus mula bergerak..mgkin ke tempat br lepas selesai kenduri my bff..x kan nk duduk umah mcm ni je...skurangnya dapat hdup kan hdup akt u mcm yg dh layu dn kusam ni..huhuhu harap apa yg di rancang akan menjadi.. Amin
Ahad, 28 April 2013
Macam2~~
sebenarnya nukilan ni beberapa hari lepas
Dah lama aku tak update blog aku nie.. bukan apa, cuma tak ada mood nak menulis.... ni baru muncul semangat ni walaupun cuma secoet jer...hehehehe.... pagi ni aku dapat berita pasal anak jiran aku ermm org thai kena rogol dengan jiran aku yg satu lagi... orang lelaki tu masuk ke rumah dia masa mak dengan abah dia tak ada..pergi kebun... terjerit2 budak pompuan yang baru umur16 taun kalau tak silap aku~~~ nasib baik opah aku ada dekat kawasan tu..kalau tak memang nahas la budak tu... di sebabkan menda tu jugak la aku dah tak boleh keluar sangat... adoyaiii... susahkan orang betul lah.... ada elok2 boleh pergi mana2, dah tak boleh dah.... geram betul lah...!!
Dah lama aku tak update blog aku nie.. bukan apa, cuma tak ada mood nak menulis.... ni baru muncul semangat ni walaupun cuma secoet jer...hehehehe.... pagi ni aku dapat berita pasal anak jiran aku ermm org thai kena rogol dengan jiran aku yg satu lagi... orang lelaki tu masuk ke rumah dia masa mak dengan abah dia tak ada..pergi kebun... terjerit2 budak pompuan yang baru umur16 taun kalau tak silap aku~~~ nasib baik opah aku ada dekat kawasan tu..kalau tak memang nahas la budak tu... di sebabkan menda tu jugak la aku dah tak boleh keluar sangat... adoyaiii... susahkan orang betul lah.... ada elok2 boleh pergi mana2, dah tak boleh dah.... geram betul lah...!!
andai ini takdirku
Hanya mampu renung dan terus renung apa yg boleh aku renung, mungkin cuma boleh di renung hanya malam ni sahaja.. Untuk lebih adil padanya, tindakan yg sama harus di buat..kembali kepada asalnya...sambil layan lagu dan mata, dan apa yg ada dgan aku buat masa ni..hanya kerak2 dan baki semangat dan kesabaran yg ada...memang betol apa yg di kata, x semua yg kita nak kta akan dapat, aku hargai dan syukur apa yg aku pernah ada...mulai esk segalanya tidaklagi seperti hari ini, biar pun amat berrbeza, tapi nak tak nak semua 2 perlu di lalui dgan tabah, mgkin ini takdir aku, yang Allah dah tetapkan..aku redha.. Maaf dan terima kash kerana pernah hadir dalam hdup ini, hanya Allah yg lebh tau apa yg ada dalam hati masing2...apa pun, semga awk bhagia...
Jumaat, 26 April 2013
apakah sebenarnya
Susah nak tidur malam ni, bukan malam ni saje, malah malam yg sblum ni pun same jugak..rasa tak selesa 2 menjengah lagi malah semakin kerap..tidak kira masa sama ada mlm atau siang...tangan kanan trmasuk lengan ni mash sama, lenguh, kebas, dan sakit je.. Rasa x slesa yg amat.. Masuk hari ni, dah dua hari mak kesayangan aku mengurut lengan aku ni..ak tak ada jatoh atau cedera pun sebelum ni, tp hairan leh jd mcm ni..dgan bahu sakit masa gerak n ada crepitatioon..rasa kebs sgt, tgn ase sejuk brbnding tgan kiri...mungkin pengaliran darah tak elok..siapa tahu kan...tp sblum jd mcm ni, ada satu malam masa aku tidur, tangan atau lengan kanan aku rasa berat dan susah nk angkat, ak sdar pun masa ak nak beralih tidur..rasa x boleh nak di angkat, smpai tgan kiri aku guna untk angkat tgan kanan...kdang2 menda yg sama jadi kat kaki aku..bila di fikir blik, ketakutan 2 ada, risau kalau jd stroke ke apa ka..dgan jantong yg x slesa wt masa ni, slalu rasa x sdap, brdbar, semput, suma ada..ak cuma risau andai aku susah kn org lain trutama kuarga yg kna jaga aku kalau sakit..harapnya tak ada yg serius..entah lah, org muka penyakit memg mcm ni lah..sekejap sakit 2, sekejap sakit ni..apa pun esk sehari lg urut, kalau x ok, nk ge br urut kt sape2 lah kot, lau x ok jgak bru ge hospital..aku slalu harap lau d takdirkan aku nak mati ke apa ka, jgan la sakit lama, yg boleh bebankan org lain. Dr segi tenaga atau pn wang ringgit..selagi tgan ni mash larat nk genggam n angkat fon, aku mgkin akan trus menulis, mana la tau kalau satu hari nanti ak dh x dapat nk pgg or angkat fon, ti menyesal pulak, jd masa larat ni, wat la pape yg patot..sakit belakang pun bila la nk ok, mkin truk lg ada la..penat la kalau nk kena mkn ubt...hahaha apa pun lepas ni kena blajar taip tgan kiri lah, dh tgan kanan lenguh memanjang....pape pun, aku harap tak ada yg serius pun..
Langgan:
Catatan (Atom)






