setelah membuat plan dari semalam nak melepak di padang lapangan terbang layan artis buat persembahan, aleh2 malam ni tak kesampaian la pulak~~~ baru tadi ngorat RM50 kat abah~~~ tapi malam tadi abah pulak lupa yang aku nak pakai motor nak keluar, and dia balik lambat~~~ huhuhu melepas aku nak melepak tgk fauziah latif, aisyah, mawi, Hail amir, Yantzen, Zaiton sameon n dua tiga yang lain~~~ sedihnya~~~ ni abah alik dah lewat la pulak, memang tak dapat kuar la jawabnya~~hanya mampu mendengar konsert dari rumah ajer la~~~ kalau aku lelaki setakat pukul 11 dgn 12 leyh lagi nak keluar tapi malangnya perempuan~~~ ada batasan waktu :(
so, sekarang dah pukul 12 lebih dah~~~ dah masuk hari baru pun~~~ kejap lagi terpaksa masuk tidur la, tu pun kalau mata ni boleh lena~~~ nak kacau dia, ermm mesti dia penat~~~ jadi membatalkan niat la~~~ biar dia rehat selepas berpenat lelah, membanting tulang4 kerat~~~ :D
wakakakaka~~~ rugi tak dapat nak cuci mata~~~ hehehe menggedik tetiba {cewah ;)} kalau tak dapat jugak la cuci mata tgk mamat2 cumil dari sekolah berdekatan tu~~~ sekolah pandai2, muka nerd2 belaka~~~ kot nak dapat adik angkat~~~ (zaman sekolah dulu rajin la aku) sekarang dah tua2, tak da nak berangkat2 lagi dah~~~ wakakakakaa~~~~ kematangan tu dah ada jadi tak la wat mcm yang budak kecik buat~~~
duduk rumah sengsorang tadi sebab mak, abah, abang suma tak ada~~~ melepak la sengsorang sampai kol 9mlm lebih tadi~~~ elok sonok2 duduk dalam bilik ada la pulak dengar sesuati yang pecah dekat dapor~~~ memeranjatkan aku yg sorang2 ni~~~ bukak lock pintu bilik, kuar pelan2 ge dapur~~~ tengok2 satu tingkap dapur pecah berderai atas lantai~~~ fuhhhh~~~ ni tak lain kerja kucing aku la ni~~~ si BOBO yang memanjat tingkap nak masuk dalam umah tapi tak lepas~~~aku apa lagi, panggil si BOBO ni, dia datang ja aku seipak montot dia, lari tak cukup tanah~~~ sakit nya hati bila nak kena sapu pulak sepihan kaca tu~~~ dalam punya baik hati nak sapu, last2 kaki aku sendiri yang terpijak kaca~~~ senyum sampai ke telinga aku~~~tu la saper suruh sepak kucing kan..padan muka.. da siap suma tu aku kembali ke bilik macam biasa~~~ proses rakaman albuk menggedik aku tu~~~ melalak tak habis2~~~
tak lama lepas tu, mak aku suma balik~~~ yang lagi senyum abah aku alik bawak sate ayam~~~ yummm yummmm~~~ lama tak makan~~~ hehehe~~~ kena pulak dengan kuah kacang ni~~~ memang terbaik dari ladang la~~~~
ermm tadi tetiba pulak kawan aku yg kat ipoh tu tanya pasal tanah yang nak di jual~~~ dah lama dia tanya cuma masih tak ada~~~ sama macam dulu, tak ada~~~ dah banyak orang aku tanya~~` kalau ada, jauh dalam hutan pulak~~~ mana boleyh~~~ hehehehe~~~ takpe2 ada la nanti kot~~~
si mamat yg tak faham bahasa ni pulak dok wat aku rimas ja~~~ kalau dah aku tak nak angkat Call tu paham2 jer la~~~ nak menaip mesej kat dia pun tak dak feel~~ apatah lagi nak jawab call~~~ tapi susah bila sengaja pura2 tak paham yang orang tak suka dia~~~ payah tol la~~~ kang aku lari jauh2 biar tak ada sapa yang leh cari baru tau~~~ puas hati semua nanti kot~~~~ tak paham aku~~~ semua nak buat serabot kepala ja~~~ suka sangat kalau aku jadi sewel kot~~~ hadoyai Ya Allah, sabar sabar sabar~~~jangan la aku jadi gilaaaa~~~ jauh la suma tu~~~
jauhkanla aku dari sesuatu yang tak beri manafaat pada aku ya Allah, dari sesuatu yg boleh menjatuhkan aku, melemahkan aku~~~ amin~~~
Rama-Rama Kecil adalah duniaku, Dunia fantasi harianku (^_^) dunia impianku, yang aku harap akan menjadi kenyataan (^_^)
Ahad, 3 Februari 2013
Sabtu, 2 Februari 2013
wahai mata~~
Dah pukul 3pg tapi kenapa la mata ni tetap tak nak lelap..nak buat mcm mana lagi ni??? Melalak sudah, sume dah..bukan melalak dlam erti kata sebenar la...mlm2 eh bukan pg2 mcm ni dgar lagu opick memang layan menyentuh hati~~ keinsafan hadir sebentar~~ pejam mata rapat2, mata pedih sudah~~ tolonggggg~~
Jumaat, 1 Februari 2013
My plans untuk bulan 2 n 3~~~
hermmmm~~~ busan nya duduk rumah hari ni~~~ tak da mende nak buat~~~ nak kacau orang tak boleyh~~~~ huhuhuhu~~~~ layan tv ajer la~~~ layan lagu~~~ layan apa yang boleh di layan~~~ sambil melihat2 gambar masa zaman kekecik dulu sambil tu jugak ketawa sorang2 bila tengok muka sememeh dulu2~~~ hahahaha~~~
hehehe~~~ banyak plan yang sudah di buat untuk bulan dua dan 3 ni~~~ di tambah pulak hutang tinggal lagi 2, 3 bulan aje lagi~~~ kira boleh la nk plan kan~~~ hehe~~~
Plan untuk bulan 2, adalah untuk menyertai kursus menjadi tour guide dekat hutan belum dan mendapatkan lesen yang sah yang di anjurkan oleh MDG~~~ insyaallah~~~ kalau ada rezeki untuk jadi tour guide~~~ wakakakaka~~~ kursus mengambil masa 17 hari ni mungkin bertempat di SG.6~~~ insyaallah katanya masih dalam perbincangan~~~ harap2 semua berjalan lancar~~~
ermmmm~~~ dan perancangan untuk bulan 3 pulak adalah untuk memelancongkan diri ke melaka~~~insyaallah buat kali yang ke-3, insyaallah kalau tak ada aral~~~ seronok bila sampai ke melaka nie.. melaka maju~~~ macam2 ada~~~ kali ni kalau sampai melaka teringin sangat nak naek duck cruse~~~ dua kali pegi, dua2 kali tak merasa nak naik~~~ macam best ajer~~~ kalau tak silap RM38.00 per/seorang~~~ nak jugak naek menara tamingsari yg dapat tgk seluruh kawasan tu~~~ best nya~~~ harapnya tercapai la kali ni~~~ nak snap pic banyak2~~~ hehehe~~~ dapat pulak singgah dekat NILAI, leh la shopping kain baju~~~ dekat sana memang banyak kain baju~~~ mau rambang mata nak beli~~~
dapat pulak naek Afamosa sekali lagi~~~ hahahaha~~~ berpeluh2 la jadinya~~~ dulu naek pun penat dah~~~ and teringin nak makan dekat satu restoran Yong Tau Fu yg terbaik di malaysia lah~~~ dekat Gerik pun tak sesedap tu~~~ tringin nya~~~ huhuhuhuhu~~~
dapat lak membeli belah makanan laut ker, keropok2 ker~~~ fuhhh syokkk syokkkk~~~~
hehehe~~~ banyak plan yang sudah di buat untuk bulan dua dan 3 ni~~~ di tambah pulak hutang tinggal lagi 2, 3 bulan aje lagi~~~ kira boleh la nk plan kan~~~ hehe~~~
Plan untuk bulan 2, adalah untuk menyertai kursus menjadi tour guide dekat hutan belum dan mendapatkan lesen yang sah yang di anjurkan oleh MDG~~~ insyaallah~~~ kalau ada rezeki untuk jadi tour guide~~~ wakakakaka~~~ kursus mengambil masa 17 hari ni mungkin bertempat di SG.6~~~ insyaallah katanya masih dalam perbincangan~~~ harap2 semua berjalan lancar~~~
ermmmm~~~ dan perancangan untuk bulan 3 pulak adalah untuk memelancongkan diri ke melaka~~~insyaallah buat kali yang ke-3, insyaallah kalau tak ada aral~~~ seronok bila sampai ke melaka nie.. melaka maju~~~ macam2 ada~~~ kali ni kalau sampai melaka teringin sangat nak naek duck cruse~~~ dua kali pegi, dua2 kali tak merasa nak naik~~~ macam best ajer~~~ kalau tak silap RM38.00 per/seorang~~~ nak jugak naek menara tamingsari yg dapat tgk seluruh kawasan tu~~~ best nya~~~ harapnya tercapai la kali ni~~~ nak snap pic banyak2~~~ hehehe~~~ dapat pulak singgah dekat NILAI, leh la shopping kain baju~~~ dekat sana memang banyak kain baju~~~ mau rambang mata nak beli~~~
dapat pulak naek Afamosa sekali lagi~~~ hahahaha~~~ berpeluh2 la jadinya~~~ dulu naek pun penat dah~~~ and teringin nak makan dekat satu restoran Yong Tau Fu yg terbaik di malaysia lah~~~ dekat Gerik pun tak sesedap tu~~~ tringin nya~~~ huhuhuhuhu~~~
dapat lak membeli belah makanan laut ker, keropok2 ker~~~ fuhhh syokkk syokkkk~~~~
Khamis, 31 Januari 2013
Surah Yassin~~~kelebihannya~~~
Barangsiapa yang membaca YAASIN sepenuhnya dan pada ayat ke 58 surah tersebut "SALAAMUN QAULAN MIN RABBIN RAHIM"
baca sebanyak 7 kali....7 niat baikmu akan di kabulkan Allah S.W.T insyaallah...
1) YA-ALLAH YA-RAHIM, ampunkan dosa-dosaku dan saudara-maraku
2) YA-ALLAH YA-RAHMAN, kurniakan aku isteri,suami, anak-anak yang soleh
dan mencintai islam
3) YA-ALLAH YA-RAZZAK, kurniakan aku rezeki yang berkat,kerja yang baik
dan berjaya didunia dan akhirat.
4) YA-ALLAH YA-JABBAR, makbulkan hajat penghantar maklumat yang aku
dapat ini
5) YA-ALLAH YA-MUTAQABBIR, jauhkan aku dari sifat khianat dan munafiq
dan miskin
6) YA-ALLAH YA-WADUUD, kurniakan aku dan seluruh umat Muhammad yang
beriman kesihatan zahir batin
7) YA-ALLAH YA-ZALJALA LIWAL IKRAM, makbulkanlah semua hajatku, dan
redhaikanlah aku.....
Erti sebuah persahabatan~~~
Erti sebuah persahabatan
MALAM TADI KAMU DAN KAWAN BAIKMU BERTENGKAR.
KAMU MEMBUAT KEPUTUSAN TAK MAHU BERCAKAP DGNNYA KEESOKAN HARINYA.
DIA SENYUM KEPADAMU.SEBALIKNYA KAMU MENGETAP GIGIMU KPDNYA.
DIA MENCERITAKAN PERKARA YG BAIK TENTANG KAMU KPD KWAN2NYA YG LAIN.
KAMU PULA MENYEBARKAN KHABAR ANGIN MENGENAINYA.
DIA CUBA MENDEKATIMU DAN MENEGURMU.
TAPI KAMU TOLAKNYA KE TEPI.
BAGINYA KAMU SEORG KAWAN YG TERBAIK.
KAMU PULA RASA DIA SEORG KAWAN YG PALING TERUK PERNAH KAMU JUMPA.
DIA PUN MENULIS NOTA KPDMU DAN MENCERITAKAN SEMULA KENANGAN MANIS YG
PERNAH KAMU DAN DIA KONGSI BERSAMA.
KAMU PULA MENULIS SEMUA SAAT BURUK YG KAMU INGAT SEPANJANG BERSAMANYA.
JAUH DI SUDUT HATIMU KAMU MENGASIHANINYA. TAPI DI HATIMU SUDAH PENUH
DGNKEBENCIAN.
KEESOKAN HARINYA KAMU JUMPA SATU NOTA DRPDNYA:
DEAR_________,
SAYA CUBA MEMBERITAHU KAMU SEMLM TAPI KAMU TAK BERI PELUANG UTK SAYA
BERCAKAP. SAYA CUBA BERITAHU KAMU BERITA GEMBIRA TAPI KAMU TAKUT UTK
MENDENGARNYA.SAYA CUBA UTK SENYUM KPDMU TAPI KAMU SAMBUT SENYUMAN SAYA
DGN KEBENCIAN. SKRG NI KEADAAN SAYA SGT TERUK DAN MAKIN TERUK.
SAYA MINTA MAAF SBB HARI NI SAYA TAK DPT BERJUMPA DGN KAMU.
SAYA TULIS SURAT SEMASA SAYA DI HOSPITAL.SAYA SUDAH KESUNTUKAN MASA.
SAYA MINTA MAAF SBB TERPAKSA BERITAHU KAMU SKRG.
SAYA MINTA MAAF ATAS PERGADUHAN KITA,KAMU MMG SEORG KAWAN YG HEBAT.
SAYA JANJI SAYA AKAN SENTIASA MEMERHATIKAN KAMU.
SALAM KASIH SAYANG,
KAMU PUN BERLARI KE HOSPITAL UTK MEMINTA MAAF PDNYA.
TAPI HANYA IBUNYA SAJE YG ADA DI SITU.
IBUNYA MENEKAP MUKANYA DGN KEDUA BELAH TGNNYA.
DAN DIA PUN MENANGIS.DIA MELUTUT DAN BERDOA SUPAYA TUHAN KEMBALIKAN
ANAKNYA.
KAMU SUDAH TERLAMBAT.KAMU BERHARAP DPT BERITAHU KAWANMU YG KAMU MINTA MAAF DAN UCAPKAN SELAMAT TINGGAL.
PENGAJARANNYA:
SEMUA KAWAN ADA MASA NAIK DAN TURUN.DAN KADANGKALA KAMU PERLU MEMINTA
MAAF.JGN TUNGGU ORG LAIN MELAKUKANNYA DULU.SBB KAMU TAKKAN TAHU APE
AKANTERJADI ESOK HARI.
sekadar berkongsi cerita ~~~
MALAM TADI KAMU DAN KAWAN BAIKMU BERTENGKAR.
KAMU MEMBUAT KEPUTUSAN TAK MAHU BERCAKAP DGNNYA KEESOKAN HARINYA.
DIA SENYUM KEPADAMU.SEBALIKNYA KAMU MENGETAP GIGIMU KPDNYA.
DIA MENCERITAKAN PERKARA YG BAIK TENTANG KAMU KPD KWAN2NYA YG LAIN.
KAMU PULA MENYEBARKAN KHABAR ANGIN MENGENAINYA.
DIA CUBA MENDEKATIMU DAN MENEGURMU.
TAPI KAMU TOLAKNYA KE TEPI.
BAGINYA KAMU SEORG KAWAN YG TERBAIK.
KAMU PULA RASA DIA SEORG KAWAN YG PALING TERUK PERNAH KAMU JUMPA.
DIA PUN MENULIS NOTA KPDMU DAN MENCERITAKAN SEMULA KENANGAN MANIS YG
PERNAH KAMU DAN DIA KONGSI BERSAMA.
KAMU PULA MENULIS SEMUA SAAT BURUK YG KAMU INGAT SEPANJANG BERSAMANYA.
JAUH DI SUDUT HATIMU KAMU MENGASIHANINYA. TAPI DI HATIMU SUDAH PENUH
DGNKEBENCIAN.
KEESOKAN HARINYA KAMU JUMPA SATU NOTA DRPDNYA:
DEAR_________,
SAYA CUBA MEMBERITAHU KAMU SEMLM TAPI KAMU TAK BERI PELUANG UTK SAYA
BERCAKAP. SAYA CUBA BERITAHU KAMU BERITA GEMBIRA TAPI KAMU TAKUT UTK
MENDENGARNYA.SAYA CUBA UTK SENYUM KPDMU TAPI KAMU SAMBUT SENYUMAN SAYA
DGN KEBENCIAN. SKRG NI KEADAAN SAYA SGT TERUK DAN MAKIN TERUK.
SAYA MINTA MAAF SBB HARI NI SAYA TAK DPT BERJUMPA DGN KAMU.
SAYA TULIS SURAT SEMASA SAYA DI HOSPITAL.SAYA SUDAH KESUNTUKAN MASA.
SAYA MINTA MAAF SBB TERPAKSA BERITAHU KAMU SKRG.
SAYA MINTA MAAF ATAS PERGADUHAN KITA,KAMU MMG SEORG KAWAN YG HEBAT.
SAYA JANJI SAYA AKAN SENTIASA MEMERHATIKAN KAMU.
SALAM KASIH SAYANG,
KAMU PUN BERLARI KE HOSPITAL UTK MEMINTA MAAF PDNYA.
TAPI HANYA IBUNYA SAJE YG ADA DI SITU.
IBUNYA MENEKAP MUKANYA DGN KEDUA BELAH TGNNYA.
DAN DIA PUN MENANGIS.DIA MELUTUT DAN BERDOA SUPAYA TUHAN KEMBALIKAN
ANAKNYA.
KAMU SUDAH TERLAMBAT.KAMU BERHARAP DPT BERITAHU KAWANMU YG KAMU MINTA MAAF DAN UCAPKAN SELAMAT TINGGAL.
PENGAJARANNYA:
SEMUA KAWAN ADA MASA NAIK DAN TURUN.DAN KADANGKALA KAMU PERLU MEMINTA
MAAF.JGN TUNGGU ORG LAIN MELAKUKANNYA DULU.SBB KAMU TAKKAN TAHU APE
AKANTERJADI ESOK HARI.
sekadar berkongsi cerita ~~~
Ketidaksempurnaan adalah kebahagiaan~~~
kita sebagai manusia...tentu selalu lihat kan...
manusia kebanyakannya hanya memerlukan dan menginginkan,
sesuatu yang sempurna buat diri mereka...
yang di lihat tidak sempurna, dibuang dan di campak ketepi...
bagaikan ianya tiada harga langsung untuk di terima...
namun,
sedarlah semua yang ada...
sesungguhnya sesuatu yang kita lihat sempurna itu,
kadangkala tidaklah sesempurna mana....
samalah juga dengan diri kita....
sesungguhnya kita ini kadangkala tidak juga sempurna,
buat insan lain untuk menerimanya....
oleh itu, belajarlah menerima yang lain..
walaupun kadang-kala ketidaksempurnaan itu dilihat...
kerana,
kesempurnaan fizikal, hidup yang kita lihat...
kadangkala menutupi segala kekurangan yang
ada di dalam diri kita...
sesungguhnya,
kekurangan dan ketidaksempurnaan itu sungguh besar maknanya..
merangkupi semua aspek...
dari segi kehidupan, fizikal, kemewahan, hidup,
pekerjaan, dan sifat kita sendiri...
biarlah seseorang itu tidak sempurna dari segi fizikal..
asalkan hatinya baik dan penuh dengan kasih-sayang...
daripada sempurna..
namun hatinya dengki, gelap, busuk, dan
penuh dengan sifat kebencian...
hilang semua kasih-sayang dan rasa hormat...
bagiku...
tidak sempurna juga mendatangkan kebahagiaan..
mungkin lebih dari yang sempurna...
semuanya menyedarkan aku..
bahawa kita harus menerima sesuatuitu..
seadanya ia....
tidak perlu di ubah atau di tolak ketepi...
kerana setian yang ada..
mempunyai nilai yang tersendiri....
siapalah kita untuk menentukannya...
yang sempurna,
fikirlah jika suatu hari nanti..
kamu ditakdirkan tidak sempurna,
apakah perasaan kamu jika di tolak ketepi..??
selamilah semuanya dan fahamilah konsepnya...
semua bisa berlaku jika di takdirkan berlaku...
mungkin esok, lusa, atau tulat,
adalah giliran kita..
siapa tahu...
tidak salah jika menerima..
tidak salah menerima...
janganlah menbenci...
kerana kita sama, manusia di atas muka bumi tuhan...
hanya sementara sahaja...
sempurna dan tidak sempurna..
akan menuju ke satu arah...
pengakhir hidup...
fikirlah...!!!
renunglah...!!!
lakukanlah..!!!
sebelum semuanya terlambat...!!!
berkongsi cerita...!!!
manusia kebanyakannya hanya memerlukan dan menginginkan,
sesuatu yang sempurna buat diri mereka...
yang di lihat tidak sempurna, dibuang dan di campak ketepi...
bagaikan ianya tiada harga langsung untuk di terima...
namun,
sedarlah semua yang ada...
sesungguhnya sesuatu yang kita lihat sempurna itu,
kadangkala tidaklah sesempurna mana....
samalah juga dengan diri kita....
sesungguhnya kita ini kadangkala tidak juga sempurna,
buat insan lain untuk menerimanya....
oleh itu, belajarlah menerima yang lain..
walaupun kadang-kala ketidaksempurnaan itu dilihat...
kerana,
kesempurnaan fizikal, hidup yang kita lihat...
kadangkala menutupi segala kekurangan yang
ada di dalam diri kita...
sesungguhnya,
kekurangan dan ketidaksempurnaan itu sungguh besar maknanya..
merangkupi semua aspek...
dari segi kehidupan, fizikal, kemewahan, hidup,
pekerjaan, dan sifat kita sendiri...
biarlah seseorang itu tidak sempurna dari segi fizikal..
asalkan hatinya baik dan penuh dengan kasih-sayang...
daripada sempurna..
namun hatinya dengki, gelap, busuk, dan
penuh dengan sifat kebencian...
hilang semua kasih-sayang dan rasa hormat...
bagiku...
tidak sempurna juga mendatangkan kebahagiaan..
mungkin lebih dari yang sempurna...
semuanya menyedarkan aku..
bahawa kita harus menerima sesuatuitu..
seadanya ia....
tidak perlu di ubah atau di tolak ketepi...
kerana setian yang ada..
mempunyai nilai yang tersendiri....
siapalah kita untuk menentukannya...
yang sempurna,
fikirlah jika suatu hari nanti..
kamu ditakdirkan tidak sempurna,
apakah perasaan kamu jika di tolak ketepi..??
selamilah semuanya dan fahamilah konsepnya...
semua bisa berlaku jika di takdirkan berlaku...
mungkin esok, lusa, atau tulat,
adalah giliran kita..
siapa tahu...
tidak salah jika menerima..
tidak salah menerima...
janganlah menbenci...
kerana kita sama, manusia di atas muka bumi tuhan...
hanya sementara sahaja...
sempurna dan tidak sempurna..
akan menuju ke satu arah...
pengakhir hidup...
fikirlah...!!!
renunglah...!!!
lakukanlah..!!!
sebelum semuanya terlambat...!!!
berkongsi cerita...!!!
10 sifat lelaki yang perlu kita tahu~~~
10 Perkara Bukti Lelaki itu Rumit
1.Jika kamu melayannya dengan baik, dia fikir kamu jatuh cinta kepadanya.
Jika tidak, kamu akan dianggapnya sombong.
2. Jika kamu berpakaian cantik, dia fikir kamu sedang cuba untuk menggodanya.
Jika tidak, dia kata kamu kekampungan.
3. Jika kamu berdebat dengannya, dia kata kamu keras kepala.
Jika kamu berdiam diri, dia kata kamu tak ada IQ tinggi.
4. Jika kamu lebih pintar daripada dia, dia akan jatuh air muka.
Jika dia yang lebih pintar, dia bilang hebat.
5. Jika kamu tidak cinta padanya, dia akan cuba mendapatkanmu bermati-matian.
Jika kamu mencintainya, dia akan cuba untuk meninggalkanmu.
6. Jika kamu beritahu dia masalahmu, dia kata kamu menyusahkan.
Jika tidak, dia tuduh kamu tidak mempercayainya..
7. Jika kamu cerewet padanya, dia anggap kamu seperti seorang pengasuh .
Jika dia yang cerewet pada kamu, itu kerana dia mengambil berat.
8. Jika kamu mungkir janji kamu, kamu tidak boleh dipercayai.
Jika dia yang ingkari janjinya, dia melakukannya kerana terpaksa.
9. Jika kamu menyakitinya, kamu sangat kejam.
Jika dia yang menyakitimu, itu kerana kamu terlalu sensitif dan terlalu sukar
untuk dijaga hati.
10. Jika kamu mengirimkan ini pada lelaki-lelaki, mereka pasti bersumpah semua
ini tidak benar
pesanan : semua tu terpulang kepada individu, kalau dah sayang, terima semuanya :) kan kan kan ;)
1.Jika kamu melayannya dengan baik, dia fikir kamu jatuh cinta kepadanya.
Jika tidak, kamu akan dianggapnya sombong.
2. Jika kamu berpakaian cantik, dia fikir kamu sedang cuba untuk menggodanya.
Jika tidak, dia kata kamu kekampungan.
3. Jika kamu berdebat dengannya, dia kata kamu keras kepala.
Jika kamu berdiam diri, dia kata kamu tak ada IQ tinggi.
4. Jika kamu lebih pintar daripada dia, dia akan jatuh air muka.
Jika dia yang lebih pintar, dia bilang hebat.
5. Jika kamu tidak cinta padanya, dia akan cuba mendapatkanmu bermati-matian.
Jika kamu mencintainya, dia akan cuba untuk meninggalkanmu.
6. Jika kamu beritahu dia masalahmu, dia kata kamu menyusahkan.
Jika tidak, dia tuduh kamu tidak mempercayainya..
7. Jika kamu cerewet padanya, dia anggap kamu seperti seorang pengasuh .
Jika dia yang cerewet pada kamu, itu kerana dia mengambil berat.
8. Jika kamu mungkir janji kamu, kamu tidak boleh dipercayai.
Jika dia yang ingkari janjinya, dia melakukannya kerana terpaksa.
9. Jika kamu menyakitinya, kamu sangat kejam.
Jika dia yang menyakitimu, itu kerana kamu terlalu sensitif dan terlalu sukar
untuk dijaga hati.
10. Jika kamu mengirimkan ini pada lelaki-lelaki, mereka pasti bersumpah semua
ini tidak benar
pesanan : semua tu terpulang kepada individu, kalau dah sayang, terima semuanya :) kan kan kan ;)
Langgan:
Catatan (Atom)